Tukihenkilön hakeminen

Onko kauttanne mahdollista hakea tukihenkilöä? Jos on, miten se tapahtuu?

Vastaus

Hei

Tukihenkilö voi tukea esimerkiksi kehitysvammaista ihmistä arkisissa asioissa.

Vernerin kautta ei valitettavasti ole mahdollista hakea tukihenkilöä.

Tukihenkilöä voi hakea vammaispalveluiden sosiaalityöntekijän kautta. Ota yhteyttä oman alueesi sosiaalityöntekijään. Hän voi auttaa tukihenkilön löytämisessä.

Tukihenkilö voi olla esimerkiksi sosiaalialan työntekijä.

Tukihenkilö voi löytyä myös järjestöstä. Esimerkiksi Punainen Risti järjestää tukihenkilöitä, jotka tarjoavat tukea eri elämäntilanteissa.

Tukihenkilö voi olla myös tuttu tai läheinen ihminen. Voit ehdottaa sosiaalityöntekijälle myös itse, ketä toivot tukihenkilöksi.