Tyttöystävän rohkaiseminen
Miten rohkaista tyttöystävää?
Minusta on todella huolestuttavaa, kun hän lukkiutuu niin herkästi. Olenhan minäkin ihmisenä tosi herkkä. Olemme puhuneet asiasta, mutta en oikein keksi keinoa, miten rohkaisisin häntä. Siksi ajattelikin kysyä neuvoa.
Vastaus
Hei
Neuvoa kannattaa aina kysyä.
Toista ihmistä voi rohkaista ylittämään esteitä ja tavoittelemaan uusia asioita.
Ethän kuitenkaan painosta tyttöystävääsi rohkaistumaan tai tekemään mitään, mitä hän ei itse halua tehdä. On tärkeää kunnioittaa toisen ihmisen tunteita ja toiveita.
Jos tyttöystäväsi haluaa rohkaistua, voit tukea häntä esimerkiksi seuraavilla tavoilla:
Kuuntele tyttöystävääsi. Näin näytät tyttöystävällesi, että hänen tunteensa ja ajatuksensa ovat tärkeitä.
Keskity hyvää ja myönteiseen. Kun juttelette, kerro millaisia vahvuuksia tyttöystävälläsi on. Muistuta häntä, millaisista esteistä tai vaikeuksista hän on selvinnyt aikaisemmin.
Kannusta tyttöystävääsi rohkaistumaan vähän kerrallaan.
Kannusta tyttöystävääsi, kun hän rohkaistuu edes vähän.
Vältä kielteistä palautetta ja puhetta.
Kerro omista kokemuksistasi, kun olet rohkaistunut.
Ole kärsivällinen. Rohkaistuminen ei tapahdu hetkessä, se vaatii aikaa.
Muista kunnioittaa tyttöystäväsi toiveita, tunteita ja rajoja.
Tsemppiä!