Edunvalvojan palkka

Hei

Saako edunvalvoja palkkansa minun rahoista? Maksaako hän itselleen palkkaa meidän ihmisten rahoista? Siis niiden ihmisten rahoista, joille hän on edunvalvoja? Eli osa meidän saamista rahoista menee hänelle palkaksi?

Miten vahditaan, että hän ei ota keneltäkään liikaa rahaa itselleen?

Vastaus

Hei

Yleensä edunvalvojan palkkio maksetaan edunvalvottavan henkilön rahoista. Palkkio menee yleensä suoraan edunvalvottavan henkilön tililtä.

Palkkion suuruus määräytyy valtion asetuksen mukaan eli edunvalvojalle ei makseta liikaa.

Edunvalvojien toiminta myös tarkastetaan joka vuosi.