Peliongelma
En ole koskaan pelannut rahasta. Olen pelannut sellaisia pelejä, joihin en laita rahaa, mutta se peli koukuttaa silti.
Voisiko joku tutkia, jos ei pelaa rahasta, mutta sen kännykkäpelin takia ei saa tehtyä mitään muuta.
Vastaus
Kännykkäpelit voivat aiheuttaa riippuvuutta.
Riippuvuus tarkoittaa sitä, että on pakko pelata. Pelaamisesta riippuvainen ihminen ei pysty lopettamaan pelaamista, vaikka haluaisi.
Peliriippuvuus voi aiheuttaa monenlaisia vaikeuksia. Esimerkiksi muille asioille ei jää tarpeeksi aikaa.
Jos tarvitset apua pelaamisen vähentämiseen tai lopettamiseen, juttele asiasta luotettavan ihmisen kanssa. Voit jutella esimerkiksi terveydenhoitajan, ohjaajan tai perheenjäsenen kanssa.
Voit soittaa myös Peluurin auttavaan puhelimeen: 0800 100 101.
Voit soittaa arkisin kello 12-18.
Peluurista saat tietoa, millaista tukea voit saada omalla paikkakunnallasi.
Lue myös: Pelaa kohtuudella