Sairausloman keskeyttäminen
Hei
Voiko sairausloman keskeyttää aiemmin ja mennä töihin, jos omasta mielestä on työkykyinen?
Pitäisi olla 6 viikkoa sairauslomalla. Mutta tulen hulluksi, jos niin kauan pitää olla.
Vastaus
Hei
Sairauslomalla on tärkeä noudattaa lääkärin ohjeita. Sairausloma on määrätty parantumista varten. Liian aikainen työnteko voi vaarantaa parantumisen.
Sairausloman voi keskeyttää, jos lääkäri antaa siihen luvan. Sairausloman keskeyttämiseen pitää olla myös työnantajan hyväksyntä.
Voitko tehdä sairauslomalla jotain muuta mukavaa?
Voitko esimerkiksi
- käydä kävelyllä ja seurata kevään merkkejä
- pelata pelejä
- lukea
- katsella elokuvia ja sarjoja
- tavata tuttuja?
Tsemppiä sairauslomaan ja pikaista paranemista!