Työnantaja ja palkkojen maksaminen

Mutta Kerttu, miten työnantajalla riittää rahaa maksaa työntekijöidensä palkat? Eikös palkat ole aika kalliita maksaa?

Vastaus

Hei

Työnantajia on paljon erilaisia. Toisilla on enemmän rahaa ja toisilla vähemmän.

Työnantajat voivat saada rahaa palkkojen maksuun eri tavoin. Esimerkiksi yritys voi saada rahaa myymällä palveluita tai tuotteita.

Yleensä työnantajilla riittää rahaa työntekijöiden palkkojen maksuun. Joskus työantajan rahat eivät riitä. Silloin työnantaja voi joutua esimerkiksi irtisanomaan työntekijöitä.

Palkat ovat tosiaan aika kalliita maksaa.

Työntekijällä on kuitenkin oikeus saada palkkaa tekemästään työstä.