Koiran pitäminen vapaana
Hei
Minua avustetaan suomen kielessä ja kirjoittamisessa. Osaan paremmin suomea.
Minulla on pitkäkarvainen susikoira, jonka nimi on Heidi.
Heidi ei ymmärrä suomea, mutta pidin sitä vapaana.
Tottelee kyllä, mutta Suomessa ei saa vissiin pitää koiraa vapaana?
Otin koiran kiinni, kun käskin. Ja muut käski myös.
Mielestäni tein oikein ja en tiennyt suomen lakia.
Vastaus
Hei
Teit oikein, kun otit koiran kiinni.
Suomessa koiraa ei saa pitää vapaana taajamassa. Taajama tarkoittaa rakennettua aluetta, jossa asuu yli 200 ihmistä.
Myös taajaman ulkopuolella koiran pitää olla kiinni maaliskuun alusta 19. elokuuta asti.