Matkustaminen yksin
Voiko lievästi kehitysvammainen matkustella yksin? Haaveilen sellaisesta, mutta mietityttää, miten pärjäisin.
Vastaus
Hei
Kyllä lievästi kehitysvammainen aikuinen voi matkustella yksin.
Mitkä asiat sinua mietityttävät pärjäämisessä? Voisitko jutella niistä jonkun kanssa?
Voisitte miettiä yhdessä ratkaisuja tilanteisiin, jotka sinua mietityttävät.
Matkustelua kannattaa myös harjoitella.
Voitko tehdä ensin pienen matkan? Voiko joku olla sinua vastassa siellä, minne matkustat?
Seuraavaksi voisit tehdä vähän pidemmän matkan.
Tsemppiä!