Kiusaamisen lopettaminen
Minä olen pienestä pojasta lähtien eli jo monta kymmentä vuotta kiusannut muita ihmisiä. Minulle on jankutettu koko ajan, että niin ei saa tehdä ja minua on rangaistu siitä usein.
Olen koko ajan sanonut, että minä en lopeta toisten kiusaamista koskaan. Miksi ihmiset eivät usko minua?
Minä en lopeta muita ihmisiä kiusaamasta koskaan, tekivät muut mitä tahansa. Asuntolassakin olen monta vuotta yhtä ja samaa asukasta kiusannut, mutta minua ei vain uskota kun sanon, että en lopeta hänen kiusaamista koskaan.
Vastaus:
Hei
Ihminen tekee asioita yleensä siksi, että hän saa siitä jonkinlaista hyötyä itselleen.
Joku voi esimerkiksi juoda alkoholia sen takia, että se rentouttaa.
Tai joku auttaa toista ihmistä sen takia, että siitä tulee molemmille hyvä mieli.
Oletko miettinyt, miksi sinä kiusaat? Mitä sinä saat kiusaamisesta?
Tai oletko miettinyt, mitä sinä kaipaat ja tarvitset?
Oletko esimerkiksi yksinäinen? Kaipaatko muiden ihmisten arvostusta ja huomiota? Saatko huomiota sillä, että kiusaat muita?