Kiusaamista vai leikkiä?
Asun asuntolassa ja siellä eräs henkilö puhuu minulle koko ajan ilkeästi. Hän käskee pitämään turvan kiinni, painumaan Helvettiin, uhkaa tappaa tai hakata minut ja niin edelleen? Eikö se ole kiusaamista ja uhkailua? Minusta on, mutta asuntolan ohjaajat sanovat, että se on vain leikkiä ja minun oma vika, että hän sanoo niin. He sanovat, että minun ei pitäisi kiinnittää siihen huomiota, niin se loppuu, mutta se ei lopu vaikka tekisin niin. Pelkään tätä henkilöä, koska hän on iso ja väkivaltainen.
Vastaus:
Kuvailemasi puheet eivät kuulosta leikiltä. Hyvä, että olet puhunut asiasta asuntolan ohjaajille. Puhu heille vielä uudestaan. Kerro, että sinua pelottaa. Miettikää yhdessä, miten tilanteen voisi ratkaista.
Onko sinulla ohjaajien lisäksi muita luotettavia ihmisiä, joiden kanssa voisit jutella asiasta?