Komentelu

Miksi jotkut ihmiset haluavat komennella toisia koko ajan? Sehän on epäkohteliasta. En minäkään komentele työkavereitani tai asumisyksikön muita asukkaita. Silti yksi asumisyksikön ohjaaja on koko ajan komentelemassa kaikkia. Hän käskee koko ajan kaikkia peseytymään, pukeutumaan ja syömään nopeammin.

Vastaus:

Jotkut ihmiset ovat sellaisia, että tykkäävät komennella toisia. En osaa sanoa, mistä se johtuu. Ehkä se on opittu tapa. Heitä on komenneltu lapsena paljon, eivätkä he osaa olla komentelematta.

Tylsäähän se on, että joku koko ajan komentelee. Sanokaa hänelle, että älä koko ajan komentele. Sanokaa, että me olemme aikuisia ihmisiä, ei meitä saa koko ajan komentaa.