Korona: Mitä pahaa maskin käytössä on?
Käytän julkisilla paikoilla kasvomaskia koronan takia. Miksi jotkut nauravat minulle tai pilkkaavat minua sen vuoksi? Mitä pahaa on siinä kun haluaa, etteivät muut sairastu?
Vastaus:
Hei
Maskin käytössä ei ola mitään pahaa, päinvastoin.
Terveyden ja hyvinvoinnin laitos suosittelee nyt kaikkia terveitä aikuisia käyttämään maskia julkisissa paikoissa.
On hienoa, että haluat suojata muita sairastumiselta.
Kurjaa, jos joku on pilkannut sinua maskin takia. En osaa sanoa, miksi hän on tehnyt niin.
Tärkeintä on, että tiedät itse, että maskin käyttäminen on hyvä juttu.