Kotiloma
Kun minä käyn asuntolasta tapaamassa äitiäni, niin sitä sanotaan kotilomaksi. Minä en ymmärrä, että miksi sitä sillä nimellä sanotaan? En minä silloin ole omassa kodissa vaan äitini kotona. Se ei ole minun oma koti koskaan enkä minä ole äidin luona lomalla vaan kylässä. Minun oma koti on asuntolassa, jossa on minun oma huone enkä minä tarvitse omasta kodistani lomaa.
Vastaus:
Sinulla on joskus ollut koti oman äitisi luona. Siksi lomaa sanotaan kotilomaksi. Mutta olet oikeassa, että ei äitisi koti ole enää sinun koti. Kysypä sieltä asuntolasta, miksi he sanovat lomaa kotilomaksi. Kerro, että sinusta se ei ole oikea nimitys lomalle. Mikä olisi sinun mielestäsi parempi nimitys lomalle?