Kuolinsyy
Haluaisin selvittää isäni kuolinsyyn. Olen kysynyt esimerkiksi isän siskolta syytä, mutta kukaan ei ole kertonut minulle syytä. Mihin minun tulisi ottaa yhteys, jotta voin selvittää asiaa? Kiitos sinulle.
Vastaus:
Sinulla on oikeus saada tietää, mihin isäsi kuoli. Kysy isäsi siskolta uudestaan ja vaadi saada tietää. Toivottavasti läheisesi ymmärtävät, että sinulla on oikeus saada tietää kuolinsyy.
Oliko isäsi hoidettavana jossain ennen kuolemaansa esimerkiksi sairaalassa? Kyseisen paikan potilasasiamies voisi selvittää asiaa sinun kanssasi. Onko sinulle ketään, joka voisi auttaa sinua selvittämään asiaa? Toivottavasti asia selviää pian. Ei ole oikein olla kertomatta isäsi kuolinsyytä sinulle.