Kurkkukivun hoito?
Tänne kai on matalampi kynnys kysyä asioista? Muistan, että minulla on ollut kurkkukipua pari viikkoa. Silloin se meni ohi, kun ruokavalioni muutettiin terveellisemmäksi.
Nyt kurkkukipu alkoi taas. En keksi, miten se menisi ohi. Kipu on ollut (tälläkin kertaa) sen verran kova, että olen uhkaillut asuntolan ohjaajia. Vaikka eihän kurkkukipu ole heidän syynsä.
Kurkkukipu lähti siitä, kun “oksetti” ja päästin kovaan ääneen byyööörrrggg-ääniä.
Viime kerralla kävin lääkärillä ja he sanoivat, että ei ole muuta hoitokeinoa, kuin, että lopetan huutamisen. Osaisitko neuvoa, mikä siis auttaisi?
Vastaus:
Minä en kyllä tiedä, mikä auttaisi. Lääkärin mielestä kurkkukipusi johtuu siitä, että huudat liikaa. Oletko itse eri mieltä? Jos kipu voi johtua huutamisesta, sinun pitää miettiä, miksi huudat. Mikä auttaisi, että et huutaisi niin paljon.
Jos kurkkukipusi ei johdu huutamisesta, käy toisen lääkärin luona selvittämässä, miksi kurkkusi on kipeä.