Kysymys junalla ja lentokoneella kulkemisesta
Minä tiedän, että matkustaessa joutuu joskus vaihtamaan junaa tai lentokonetta kesken matkan. Mistä ihmiset tietävät, että millä paikkakunnalla junaa tai lentokonetta vaihdetaan? Ja mistä he tietävät, että mistä päin seuraava juna tai lentokone lähtee? Minä en oikein tiedä, koska en ole ikinä ollut lentokoneessa. Ja minä olen ollut junassa viimeksi lapsena. Voitaisiinko näistä asioista kertoa Vernerin matkailu-osassa?
Vastaus:
Kun alat suunnitella matkaa, ota asioista etukäteen selvää. Jos sinun pitää vaihtaa junaa, selvitä, millä asemalla sinun pitää jäädä pois. Kun olet ottanut asioista etukäteen selvää, ei sinun tarvitse jännittää. Pyydä apua läheiseltäsi, jos tarvitset. Junassa voit vielä kysyä konduktööriltä, jos haluat varmistaa asian. Konduktööri osaa myös kertoa, miltä raiteelta sinun toinen junasi lähtee. Juna-asemalla voit myös kysyä henkilökunnalta apua, jos tarvitset.
Lentokoneen vaihtaminen voi olla vaikeampaa. Lentokentät ovat usein suuria ja niissä on paljon ihmisiä. Ota etukäteen selvää, miten lentokoneen vaihto kyseisellä lentokentällä toimii. Lentokentillä on työntekijöitä, jotka auttavat matkustajia. Jos sinun pitää vaihtaa toiseen koneeseen, myös lentokoneen henkilökunta osaa auttaa sinua.
Kiitos juttuvinkistä. Laitan sen muistiin.