Lapsen saaminen

Hei Kerttu. On lääkitys pentasa. Voin saada vauva. On lievästi kromosomi 18. Saada tervettä lasta. Todettu cronin-tauti.

Vastaus:

Kiitos kysymyksestäsi. Nyt en ole ihan varma, ymmärsinkö sen oikein. Oletko siis pohtinut, voitko saada terveen lapsen?

Suosittelen, että keskustelet asiasta lääkärisi kanssa. Hän osaa parhaiten arvioida tilanteesi ja neuvoa sinua. Myös lääkkeisiin liittyvistä asioista kannattaa keskustella lääkärin kanssa.

Kun suunnittelee lapsen hankkimista, on tärkeä miettiä myös, pystyykö huolehtimaan lapsesta. Asiasta kannattaa keskustella myös puolison kanssa.

Lapsen hoitaminen ja kasvattaminen on vastuullinen tehtävä. Lapset vaativat paljon hoitoa ja huolenpitoa. Jotkut vanhemmat tarvitsevat tukea ja apua lasten kasvattamiseen.