Matkustaminen junalla ja bussilla
Voisitteko kertoa Vernerin matkustelu-osassa, miten bussilla ja junalla matkustetaan pitkiä matkoja? Voiko Suomesta matkustaa Ruotsiin tai Norjaan junalla? Pääseekö Venäjälle bussilla? Kauanko ne matkat kestävät? Olisi kiva saada niistä tietoa selkokielellä.
Vastaus:
Oletko mahtanut kysyä tätä aikaisemminkin? Viime kesänä vastasin kysymykseen, miten matkustetaan junalla Venäjälle.
Suomesta ei pääse Ruotsiin tai Norjaan junalla. Venäjälle pääsee helpoiten junalla. Voit lukea lisää junalla matkustamisesta Venäjälle tästä linkistä (www.verneri.net/selko). Bussimatka kestää paljon kauemmin. Junlla matka-aika Helsingistä Pietariin on kolme ja puoli tuntia, bussilla noin kahdeksan tuntia. Bussimatkoja voi ostaa matkatoimistoista tai matkoja tekevistä linja-autoyrityksistä.
On hyvä idea, että Vernerin sivuilla kerrottaisiin junalla ja bussilla matkustamisesta. En voi luvata, että näistä tulee sivuille tarkempaa tietoa. Aina voi kysyä Kertulta. Mutta kiitos ehdotuksestasi, niitä on aina hyvä saada.