Miksi en osaa piirtää?
Joskus kun yritän piirtää, niin näen mielessäni selvästi hienon kuvan, jonka haluan piirtää. Kun yritän piirtää sen kuvan, siitä ei tule yhtään sellainen kuin minkälaisena sen näen mielessäni. Miksi en osaa piirtää sellaisia kuvia kuin haluaisin?
Vastaa:
Minusta tuntuu usein ihan samalta, kun otan valokuvia. Näen mielessäni valokuvan, jonka haluaisin ottaa. Usein taitoni eivät kuitenkaan riitä juuri sellaisen kuvan ottamiseen. Välillä se harmittaa.
Onneksi valokuvaaminen ja piirtäminen ovat taitoja, joita voi harjoitella. Kun piirrämme tai valokuvaamme paljon, taitomme kehittyvät pikkuhiljaa.
Ja onko valokuvaamisessa tai piirtämisessä lopulta tärkeintä se, että saa aikaiseksi juuri oikeanlaisen kuvan?
Itselleni tärkeintä on se kuvaaminen, ei lopputulos.
Tsemppiä!