Miksi en saisi lyödä toisia ihmisiä?
Miksi jotkut ihmiset sanovat, että en saa lyödä?
Vastaus:
Et saa lyödä, koska se on väärin. Lyöminen on väkivaltaa ja se on Suomen laissa kielletty.
Miksi haluat lyödä? Oletko vihainen?
Sinä saat olla vihainen. Mutta et saa purkaa vihaasi lyömällä.
Toisten lyöminen ei helpota sinun oloasi. Päinvastoin, se vain pahentaa tilannetta.
Viha on tunne. Tunteet tulevat ja menevät. Niitä voi myös oppia säätelemään. Hyvä tapa säädellä omia tunteita, on puhua niistä.
Voisitko jutella jonkun kanssa siitä, miltä sinusta tuntuu? Miksi haluat lyödä? Miksi olet vihainen?