Miksi jotkut luulevat, että he saavat haukkua muita?

Miksi jotkut luulevat, että he saavat haukkua muita? Minua esimerkiksi haukutaan tyhmäksi hihhuliksi, koska uskon Jumalaan. Sanotaan, että Raamattu on satua ja Jumala on satuolento.

Minusta asia ei ole niin ja mitä sitten, vaikka olisikin? Miksi en saisi uskoa Jumalaan vaikka hän olisi satuhahmo ja miksi en saisi lukea Raamattua, vaikka se olisi satukirja? Lukevathan muutkin satukirjoja.

Minusta jokaisella pitäisi olla oikeus uskoa mihin haluaa. Eivätkö jotkut tiedä, että toisia ei saa pilkata? Jos heille sanoo, että muita ei saa pilkata, niin he sanovat, että he saavat pilkata tai että uskovaisia saa pilkata.

Vastaus:

Olet oikeassa, että ketään ei saa pilkata mistään syystä. Jokaisella on oikeus uskoa Jumalaan tai olla uskomatta. Toisen pilkkaaminen on aina väärin.