Miksi minua ei hyväksytä sellaisena kuin minä olen?
Miksi minua ei haluta hyväksytä sellaisena kuin olen? Minä olen ilkeä ja vihainen toisia kiusaava mies. Kiusaamista en lopeta koskaan. Miksi sitä ei voida hyväksyä, kun minä en lopeta toisten kiusaamista koskaan?
Vastaus:
Sinä saat olla sellainen kuin olet. Mutta kiusaamista ei voi hyväksyä, koska se on väärin muita kohtaan.
Kiusaamisen lopettaminen voi tuntua vaikealta. Mutta voit saada siihen apua.
Kiusaatko esimerkiksi siksi, että sinulla paha olla?
Voit oppia kiusaamisen tilalle muita tapoja purkaa tunteitasi. Uudet tavat käsitellä tunteita voivat parantaa omaa oloasi.
Millaiset asiat tuottavat sinulle hyvää oloa? Tykkäätkö liikkua, kuunnella musiikkia tai katsella elokuvia?
Entä jos lähtisit kävelylle seuraavan kerran, kun mielesi tekee kiusata?
Keneltä voisit pyytää apua uusien tapojen oppimiseen?