Miksi minun tekstiä muutettiin?
Lähetin “Minun mielestäni” -mielipidepalstalle nimimerkillä Mies 36v. tekstin, joka käsitteli vammaisten huonoa kohtelua. Se julkaistiin lyhennettynä, osa tekstiä oli jätetty pois. Oliko se sinne sopimatonta tekstiä vai oliko kirjoitus liian pitkä?
Vastaus:
Olet täysin oikeassa, että kaikilla on oikeus mielipiteeseen. Siksi Vernerin sivuille avattiin Minun mielestäni -mielipidepalsta.
Kaikilla mielipidepalstoilla toimittajilla on oikeus muokata kirjoituksia. Näin on myös Vernerin sivuilla. Muokkaamme tekstiä esimerkiksi, jos se on liian pitkä. Vernerin sivut ovat selkokieliset ja siksi muokkausta joudutaan tekemään joskus paljonkin.
Joskus kirjoituksissa sanotaan myös asioita, joita emme halua Vernerin sivuilla julkaista. Emme esimerkiksi julkaise monia Verkko-Kertulle tulleita kysymyksiä, koska ne ovat täysin asiattomia. Jotkut kysymyksistä ovat myös loukkaavia.
Toimittaja julkaisi sivuille lyhennetyn tekstin. Tekstissä tuli toimittajan mielestä oleellisin asia esille. Mutta antamasi palautteen vuoksi toimittaja lisäsi haluamasi asian tekstiin. Mutta sitä on myös lyhennetty. Kiitos palautteestasi.