Miksi ohjaajat valehtelevat minulle?
Miksi ne ohjaajat valehtelevat, että he eivät ole minun äitejä tai isiä? Kyllä he ovat jokainen hoitaja minun äiti tai isä, he eivät saa muita asukkaita hoitaa, minua vain, koska minä olen heidän lapsi.
Enkä minä halua asuntolassa muiden asuvan. Ja minä haluan, että hoitajat ajavat ne muut kadulle asumaan.
Miksi he eivät tottele minua, vaikka minä huudan ja komennon niille lujaa?
Vastaus:
Sinua suututtaa, kun ohjaajat tukevat muitakin asuntolan asukkaita. Haluaisit, että ohjaajat ovat vain sinun kanssasi, vain sinua varten. Ihan kuten äiti ja isä ovat omia lapsiaan varten.
Sinä huudat, koska sinua suututtaa. Yrität komentamalla saada ohjaajat tottelemaan sinua.
Ohjaajat eivät tosiaan ole sinun vanhempiasi. Ohjaajien tehtävä on tukea kaikkia asuntolan asukkaita. He ovat asuntolassa sinua ja muita asukkaita varten.
Mutta ymmärrän hyvin tunteesi ja toiveesi.
Komentaminen ei auta sinua. Ja se tuntuu kurjalta myös ohjaajista.
Mikä muu voisi auttaa, kun olet vihainen?
Pystyisitkö kertomaan ohjaajille tunteistasi ja toiveistasi rauhallisesti, ystävällisesti?
Omista tunteista ja toiveista kannattaa myös kirjoittaa. On hyvä, että kirjoitit kysymyksen minulle. Helpottiko kirjoittaminen oloasi?
Kun minulla on kurja olla, lähden kävelylle. Tai menen lämpimään suihkuun. Myös tunteista puhuminen helpottaa oloani.
Monia auttaa musiikin kuuntelu tai vaikkapa piirtäminen.
Mikä helpottaa sinun oloasi, kun olet vihainen tai harmissasi?