Miksi olen joskus hirveän vihainen?

Minulle tulee joskus sellainen kumma tunne, että minä olen ihan hirveän vihainen. Sillooin sanon ihmisille ilkeitä asioita, vaikka en haluaisi ja minun tekisi mieli hakata kaikki lähistöllä olevat ihmiset. Mistä sellainen voi johtua?

Joskus se tunne tulee, kun olen nälkäinen, mutta ei aina. Minulle on määrätty rauhoittava lääkitys mikä ei kuitenkaan aina auta. En voi mitään itselleni kun kohtaus tulee. Minä vain kiroilen, uhkailen ja haukun ihmisiä kunnes minut lukitaan omaan huoneeseen häpeämään. Siellä kohtaus menee sitten ohi, kun rikon tavaroita ja vahingoitan itseäni.

Vastaus:

Viha on normaali tunne. Se suojaa sinua, auttaa asettamaan rajoja ja antaa energiaa. Miltä siis tarvitsisit suojaa? Mitkä rajat olisivat sinulle tärkeitä?

Mihin voisit käyttää vihan energiaa?

Joku tarvitsee suojaa vähättelyltä, toinen voi tarvita suojaa puolesta puhumiselta. Joku haluaa rajata, ettei hänen asioista puhuta hänen selkänsä takana.

Jos vihan energian käyttää toisten vihaamiseen, viha ei laannu, vaan jatkaa piinaamista. Mihin itsesi kannalta hyvään voisit vihan energian käyttää?