Mistä saan tietää minun isoisäni kohtalosta?
Minun toinen isoisä kaatui talvisodassa. Tiedän hänen nimensä, syntymäpaikkansa, syntymäpäivän, kuolinpäivän ja paikan, missä hän kuoli. Mistä saisin hänestä enemmän tietoa? Haluaisin tietää sodasta ja siitä hetkestä, kun hän kaatui. Läheiset ihmiset eivät suostu puhumaan asiasta kanssani.
Vastaus:
Onpa ikävää, ettet voi puhua asiasta sukulaistesi kanssa. Minä tiedän yhden keinon, jota voit kokeilla. Kyseessä on uusi nettisivu. Sen nimi on Sotapolku. Sinne suomalaiset voivat kertoa tietoja sodassa taistelleista sukulaisistaan.
Sivu ei ole selkokielinen. Mutta voit käydä katsomassa ja tustumassa sivustoon. Ehkä löydät sieltä vastauksia joihinkin kysymyksiisi.
Voit aloittaa hakemalla tietoja isoisäsi nimellä.
Pääset palveluun tästä linkistä (sotapolku.fi)