Miten humalasta selviää?

Olen joutunut humalaan koska join olutta. Miten humalasta pääsee pois?

Vastaus:

Alkoholi poistuu elimistöstä palamalla. Maksa polttaa alkoholia aina tietyn määrän tunnissa. Mitä enemmän ihminen on juonut, sitä kauemmin kestää, että alkoholi poistuu elimistöstä. Alkoholin poistumista ei voi nopeuttaa.

Alkoholin palaamiseen vaikuttavat esimerkiksi seuraavat asiat:

  • ihmisen paino
  • sukupuoli
  • kuinka paljon hän on juonut alkoholia.

Alkoholista on tietoa myös Vernerin Terveys-osiossa.