Miten kirjan voi kirjoittaa?

Miten kirjan voi kirjoittaa? Miten sen saa julkaistua?

Vastaus:

Hei

Jos haluat kirjoittaa kirjan, sinun kannattaa lukea ja kirjoittaa paljon.

Mieti, mikä on kirjasi aihe? Mistä ja kenestä kirjasi kertoo?

Mieti myös, kenelle kirjoitat kirjaa? Ketkä ovat kirjasi yleisöä?

Anna jonkun lukea ja kommentoida tekstejäsi. Pyydä palautetta tekstistäsi.

Kirjan julkaisee yleensä kustantamo. Tunnettuja kirjakustantamoja ovat esimerkiksi Otava, WSOY ja Tammi.

Kustantamoille voi lähettää kirjan käsikirjoituksen. Sen pohjalta kustantamo päättää, julkaiseeko se kirjan. Kustantamot saavat tuhansia käsikirjoituksia vuodessa.

Kirjan voi julkaista myös itse. Jos julkaisee painetun kirjan, se maksaa.

Oman verkkokirjan voi kirjoittaa ja julkaista esimerkiksi Papurilla.

Papuri on helppokäyttöinen työkalu kirjojen tekemiseen. Papurilla tehdyn kirjan voi julkaista vaikkapa netissä.

Pääset Papuriin tästä linkistä (papunet.net)