Miten pääsee lievästä lihavuudesta eroon?

Minulla on lievä lihavuus. Tarkoitus olisi laihduttaa kuusi kiloa, niin sitten olisin normaalipainossa. Mutta liikunta on minulle vaikea asia. Asun syrjässä. Kyllästyn aina ulkona tekemisiin, kun joudun tekemään sen yksin. Kavereita ei ole. Eikä vanhemmilla ole aikaa. Mitä teen?

Vastaus:

Kerroit, että asut syrjässä ja vanhempasi ovat kiireisiä. Onko mahdollista, että joku muu veisi sinua jonnekin liikuntaharrastukseen? Vaikka naapuri? Esimerkiksi työväenopistot ja kansanopistot järjestävät erilaista ohjattua liikuntaa, kuten jumppaa.

Mietin myös, miten voisit harrastaa liikuntaa sisällä kotona. Onko mahdollista, että hankit kotiin jonkinlaisen kuntoilulaitteen, esimerkiksi kuntopyörän tai stepperin? Sitä voi polkea vaikka samalla, kun katsoo televisiota tai kuuntelee musiikkia.

Millaista ruokaa syöt? Syötkö paljon herkkuja? Laihduttamisessa on tärkeä miettiä myös sitä, mitä syö. Vinkkejä laihduttamiseen on esimerkiksi Vernerin Terveys-sivulla.