Miten saisin lopputilin avotyöpaikasta?
Miten saisin loppputilin avotyöpaikasta, koska en viihdy siellä? Myöhästyn sieltä tahallani usein työajan alusta, mutta se ei auta.
Vastaus:
Avotyössä käynti on vapaaehtoista. Jos et halua enää käydä siellä, kerro siitä sosiaalityöntekijällesi.
Sinä et kuitenkaan saa lopputiliä, koska sinulla ei ole työsuhdetta. Lopputili on työsuhteen päättyessä maksettava viimeinen palkka. Lopputilissä on mukana myös ansaitut lomat rahana sekä lomarahat. Avotyö on kunnan tarjoamaan sosiaalipalvelua, josta maksetaan ainoastaan pieni työosuusraha.