Ompelijaksi opiskelu
Missä voi opiskella ompelijaksi? Pitääkö ompelijan olla super-hyvä matikassa ja piirtämisessä? Minä tykkään ompelemisesta, mutta olen tosi huono piirtämään. Myös matikka on minusta pikkuisen vaikeaa.
Vastaus:
Ompelun taitoa voi opiskella kolmessa erityisammattioppilaitoksessa
- Livessä Espoossa
- Luovissa Alavudella
- Spesiassa Järvenpäässä ja Jyväskylässä.
Kyseessä on taideteollisuusalan perustutkinto tuotteen valmistuksen osaamisala. Ammattinimike on artesaani.
Voit kysyä oppilaitoksista, miten tärkeätä matematiikan ja piirtämisen osaaminen on. Voit kysyä vaikka opinto-ohjaaja Minna Hykköseltä Liven opistosta. Voit ottaa häneen yhteyttä
puhelimella: 050 572 0297
sähköpostilla minna.hykkonen(at)inlive.fi.