Onko aikuisille Prometheus-leirejä?
Hei Kerttu! Olisin kiinnostunut Prometheus-leiristä. Järjestetäänkö sellaisia aikuisille ja voivatko myös liikuntarajoitteiset osallistua? Olen ymmärtänyt myös, että nämä leirit on tarkoitettu uskontokuntiin kuulumattomille. Itse kuulun ev.lut.kirkkoon ja käynyt aikanaan rippikoulun. Onko tämä este leirille osallistumiselle?
Vastaus:
Prometheus-leirin tuki ry järjestää leirejä myös aikuisille. Vuonna 2012 järjestetään kaksi aikuisleiriä. Niille voivat osallistua henkilöt, jotka ovat täyttäneet 20 vuotta. Leiri-ilmoittautuminen alkaa huhtikuussa 2012.
Myös liikuntavammaiset henkilöt voivat osallistua leirille. Leiripaikka ei ole vielä varmistunut, joten ilmoittautumisen yhteydessä kannattaa vielä tarkistaa, pystyykö leirillä liikkumaan esimerkiksi pyörätuolilla. Jos tarvitset liikkumisessa toisen henkilön apua, leirille voi ottaa avustajan mukaan.
Leirit ovat poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumattomia. Leirille voivat kuitenkin osallistua myös ne, jotka kuuluvat kirkkoon tai ovat käyneet rippikoulun.