Päällekäynti

Miksi käyn niin usein toisten päälle? Ja miksi hoitajat suuttuu siitä ja käskee huoneeseen rauhoittumaan? En ole kuitenkaan enää mikään pikkulapsi, vaan aikuinen.

Miten tiedän, että olen rauhoittunut? Mistä voin tietää, milloin saan tulla huoneesta pois?

Kuitenkin alkaa väsyttää taas tosi paljon, niin saatan nukkua. Saanko sen jälkeen tulla pois huoneesta, kun herään?

Tää päällekäynti on kestänyt pitkään, enkä voi sille mitään, vaikka miten sanottaisiin.

Vastaus:

Hei

Pyydä apua asian käsittelyyn ohjaajalta, joka tuntee sinut.

Kysyit monta hyvää kysymystä. Kysy nämä samat kysymykset ohjaajalta.

Miettikää yhdessä, miksi suutut. Miettikää yhdessä, miksi käyt muiden päälle.

Miettikää myös, miten tunnistat suuttumisen ja rauhoittumisen.

Kun opit tunnistamaan tunteesi, pystyt säätelemään niitä paremmin. Opit myös säätelemään käytöstäsi esimerkiksi vihaisena.

Tunteiden tunnistamista ja säätelyä kannattaa opetella yhdessä ohjaajien kanssa.

Tsemppiä!