Pahis

Hei

Kerro minulle, mikä on pahis?

Vastaus

Hei

Pahis on ihminen, joka tekee pahaa eli väärää.

Pahiksen vastakohta on hyvis. Hyvis tekee hyvää eli toimii oikein.

Esimerkiksi elokuvassa on usein pahis ja hyvis. Pahis voi olla vaikkapa rikollinen ja hyvis voi olla poliisi.

Oikeassa elämässä asiat eivät ole niin yksinkertaisia. Kukaan ei ole joko hyvis tai pahis. Kaikki toimivat joskus väärin.