Paikkoja harrastaa ja osallistua
Paikkoja missä voi harrastaa ja osallistua?
Vastaus:
Hei
Harrastuksia ja vapaa-ajan toimintaa järjestävät esimerkiksi
- kunnat
- yhdistykset
- seurakunnat.
Harrastuksista ja osallistumisesta kannattaa kysyä ensin tutuilta ihmisiltä.
Kysy missä he harrastavat tai viettävät vapaa-aikaa.
Kerro, että haluat löytää harrastuksen tai paikan, jossa voi osallistua.
Myös netistä löydät tietoa oman asuinpaikan harrastuksista.
Voit pyytää apua tiedon etsimiseen esimerkiksi tutulta tai kirjastosta.
Alle 30-vuotiaat saavat tietoa myös nuorisotyöntekijöiltä.
Jos tarvitset osallistumiseen tukea tai apua vamman vuoksi, voit kysyä neuvoa myös vammaispalveluista.
Kun olet löytänyt sinua kiinnostavan harrastuksen tai paikan, mene käymään tai soita. Kerro, että haluat tutustua harrastukseen tai paikassa käyviin ihmisiin.
Toivottavasti löydät mukavan harrastuksen tai tavan osallistua!