Pakko-oireena rukoilu
Minulla on pakko-oireena rukoilu. Siihen menee paljon aikaa päivästä ja se ahdistaa minua.
Miten pääsen tästä eroon?
Olen yrittänyt puhua muiden kanssa, mutta muut eivät oikein ymmärrä. Yksin on tästä päästävä eroon. Lääkitys on, mutta lääkkeet eivät yksin auta.
Vastaus:
Hei
Pakkoajatuksia voi lievittää esimerkiksi liikunnalla ja rentoutusharjoituksilla. Pakkoajatuksia voi hoitaa lääkkeiden lisäksi myös terapialla.
Pakkoajatuksista on vaikea päästä eroon yksin. Siksi sinun kannattaa pyytää apua.
Ota yhteyttä omalle terveysasemalle. Kerro, että haluat apua pakkoajatuksiin. Kerro, että haluat tavata psykologin.
Psykologin kanssa voit opetella keinoja lievittää pakkoajatuksia.
Asiaa ei tarvitse hävetä!
Pakkoajatukset ja pakko-oireet ovat yleisiä.