Poliisikuulustelu ja edunvalvoja, toivon pikaista vastausta

Olen menossa poliisikuulusteluun (ei mitään vakavaa), ja mulla on edunvalvoja, joka ei kuitenkaan ole virallinen. Asun itsenäisesti, en palvelutalossa. Tuleeko edunvalvoja mukaan poliisikuulusteluun? Ja jos en halua, että tulee, voinko tehdä jotain asialle? Minne minun tulisi soittaa? Oman kaupungin poliisillekko? Toivon että autat, sillä asia stressaa ja olen yrittänyt etsiä netistä tietoa, sitä kuitenkaan löytämättä.

Vastaus:

Minun ohje sinulle on, että soitat poliisille. Minun on oikeastaa aikalailla mahdoton sanoa mitää muuta.

Ymmärsin sinun viestistäsi, ettet halua edunvalvojaasi mukaan. Sinun kannattaa miettiä, olisiko se kuitenkin järkevää? Jos et halua edunvalvojaasi, voisiko sinun mukaasi tulla joku toinen tukihenkilö?

Kysy näitä asioita poliisilta. He kyllä auttavat sinua. Toivottavasti tästä vastauksesta oli edes jotain apua.