Saako kissan päästää parvekkeelle?

Muutan pian asuntoon, jossa on parveke. Ajattelin ottaa sinne asuntoon kissan (sinne asuntoon saa ottaa eläimiä). Uskaltaako kissan päästää parvekkeelle? Pelkään, että se onnistuu hyppäämään parvekkeelta alas. Asunto on kerrostalon toisessa kerroksessa. Pelkään, että jos päästän kissan parvekkeelle, se hyppää sieltä alas ja loukkaantuu.

Vastaus:

Olet ihan oikeassa. Kissa voi hypätä toisen kerroksen parvekkaalta alas. Jos kissa hyppää parvekkeelta, se voi karata ja loukkaantua. Kissa voi hypätä ulos myös avoimesta ikkunasta. Ikkunoihin voi pistää esimerkiksi verkot, jotka estävät kissaa pääsemästä ikkunasta ulos.

Hyvä että mietit jo etukäteen, mistä kaikesta sinun pitää huolehtia, jos otat kissan.

Onnea uudesta asunnosta!