Seksin ehdottelu

Onko oikein, että eräs miesasukas ehdottelee minulle seksiä?

En ole rohjennut ohjaajille kertoa tästä.

Vastaus:

Hei

Seksi on yksityinen asia. Seksiä ei voi ehdotella kenellä tahansa. Seksin ehdottelu voi tuntua loukkaavalta ja ahdistavalta.

Seksiä voi ehdottaa esimerkiksi omalle kumppanille.

Jos seksin ehdottelu tuntuu sinusta pahalta tai ahdistavalta, se on ehdottomasti väärin.

Voit pyytää asukasta lopettamaan ehdottelun.

Voisit myös jutella asiasta ohjaajille. Ymmärrän kyllä hyvin, että se voi tuntua vaikealta. Sinun ei kuitenkaan tarvitse hävetä asiaa. Et ole tehnyt mitään väärin.

Onko sinulla joku muu luotettava ihminen, jonka kanssa voisit jutella?

Voisitte miettiä yhdessä, miten tällaisessa tilanteessa kannattaa toimia.