Suomessa syntyy vähän vauvoja

Miksi Suomessa syntyy nykyään vähän vauvoja? Eivätkö naiset halua synnyttää? Jos eivät, niin miksi eivät?

Vastaus:

Syitä on monia. Yksi syy on se, että ihmiset pelkäävät, ettei heillä ole rahaa kasvattaa lapsia. Työpaikan löytyminen on monelle vaikeaa. Moni pelkää myös työpaikan menettämistä. Näiden syiden vuoksi lapsia syntyy nyt vähemmän kuin aikaisemmin.

Nykyisin on myös vähemmän synnytysikäisiä naisia.