Syys
Kun on nyt jo syys, luontopa nätti kuin varpusenhäkki. Vai mitäs Kerttu tuumii?
Vastaus:
Kyllä, luonto on nyt hyvin kaunis ja syksyinen. Ihan vielä ei ole ruskaa. Kohta puiden lehtien väri muttuu.
Kun on nyt jo syys, luontopa nätti kuin varpusenhäkki. Vai mitäs Kerttu tuumii?
Vastaus:
Kyllä, luonto on nyt hyvin kaunis ja syksyinen. Ihan vielä ei ole ruskaa. Kohta puiden lehtien väri muttuu.
Oi syys sa, luonto kaunis
metsäpolut kutsuu,
ja linnut lentelee,
marjat ne vaan kypsyy.
Nimimerkki: syys
Pelloista nousee valkoista usvaa
syksy on niin kylmä,
että siitä se johtuu.
Ja ulkonakin voi olla kylmiä ilmoja,
mutta vielä ei etelässä olla saatu pakkasasteita
ne sadaan sitten marraskuussa.
Hyvää syksyä kakille
Nimimerkki: TINJA