Tulevaisuus pelottaa
Mitä pitäisi tehdä, kun tulevaisuus pelottaa? En usko, että tulevaisuudessa tapahtuu minulle mitään hyvää.
Vastaus:
Peloista ja muistakin tunteista on hyvä jutella jonkun kanssa. Usein puhuminen helpottaa oloa.
Myös kirjoittaminen voi vähentää pelkoja.
Voisit jutella tai kirjoittaa esimerkiksi siitä, miten voit itse vaikuttaa tulevaisuuteesi.
Voisit jutella tai kirjoittaa esimerkiksi seuraavista asioista:
- Mitä haluat, että sinulle tapahtuu tulevaisuudessa?
- Mitä sinä voit tehdä, että nämä asiat toteutuvat?
- Millaista tukea tarvitset näiden asioiden toteuttamiseen?
- Kuka sinua voisi auttaa näiden asioiden toteuttamisessa?
Tsemppiä!