Uniapnea

Kun epäillään ja tutkitaan uniapneaa, niin mitä tutkimuksia tehdään? Joutuuko silloin magneettikuvaukseen? Minua pelottaa magneettikuvaus ja ahdas putki siinä. Olen ollut magneettikuvauksessa, mutta minut on nukutettu sitä varten. Olen kuulut että kaikki lääkärit eivät siihen suostu.

Vastaus:

En pysty antamaan sinulle tähän tarkkaa vastausta. Sinun täytyy jutella asiasta esimerkiksi terveydenhoitajan tai lääkärin kanssa.

Tiedän, että uniapneaa tutkitaan muun muassa laitteella, joka seuraa unta. Tällainen laite annetaan potilaalle kotiin. En osaa sanoa tarvitaanko magneettikuvausta. Ota yhteyttä lääkäriisi.