Uusien asioiden kokeilu
Miksi jotkut eivät ikinä halua kokeilla uusia asioita? Minusta ainakin on kivaa kokeilla uusia asioita.
Yksi tuttuni ei ikinä halua kokeilla uusia lautapelejä. Hän haluaa pelata vain Kimbleä ja Afrikan Tähteä. Jos hänelle ehdottaa jotain uutta peliä, niin hän alkaa haukkua kysyjää tyhmäksi.
Minulla on 10 lautapeliä ja tiedän, että Inkan aarre on melkein samanlainen kuin Afrikan tähti. Sekään ehdotus ei kelvannut tutulleni. Mikä ihme tuttuani vaivaa?
Vastaus:
Me ihmiset olemme keskenämme erilaisia. Tykkäämme erilaisista asioista. Toiset tykkäävät tehdä tuttuja ja turvallisia asioita. Toiset tykkäävät kokeille uusia juttuja.
Yritetään kunnioittaa toisiamme juuri sellaisina kuin olemme. Kaikkien ei tarvitse tykätä samoista asioista.
Voisitko ehdottaa uuden pelin pelaamista jollekin toiselle tutulle?
Toivottavasti löydät itsellesi pelikaverin!