Vanha aika ja nykyaika

Hei

Miksi minä en ikinä löydä sellaista ystävää, joka on kiinnostunut vanhasta ajasta eikä vain nykyajasta?

Minun asuntolassani puhutaan vain nykyajasta. Vain äidin kanssa voin puhua vanhasta ajasta, enkä minä oikeesti löydä ketään, joka on oikeesti kiinnostunut vanhasta ajasta.

Tiedätkö sinä ketään sellaista ihmistä, joka on kiinnostunut vanhasta ajasta kuten minä?

Vastaus:

Hei

Listaan tähän muutaman palvelun, joista voisi olla sinulle apua.

Toivottavasti löydät vanhasta ajasta kiinnostuneen ystävän.

Kohdataan-palvelu

27. huhtikuuta avataan uusi Kohdataan-somepalvelu. Kohdataan-palvelussa voit tutustua ihmisiin ja jutella samoista asioista kiinnostuneiden ihmisten kanssa.

Pääset Kohdataan palveluun kännykällä, tietokoneella tai tabletilla.

Lue lisää Kohdataan-palvelusta (kohdataan.fi)

Me itse -ryhmä Facebookissa

Me Itse -ryhmässä Facebookissa voit jutella vanhojen ja uusien kavereiden kanssa.

Löydät ryhmän Facebookista näin:

  1. Avaa Facebook.
  2. Ylhäällä on haku, kirjoita siihen “Me Itse -ryhmä”.
  3. Ryhmän nimi näkyy hakutuloksissa. Klikkaa nimeä ja näet ryhmän.
  4. Klikkaa kohtaa “Liity ryhmään”.

Seuraavaksi ryhmän ylläpitäjä hyväksyy pyyntösi ja olet mukana ryhmässä.

Ryhmässä voit kysyä, onko joku muu ryhmän jäsenistä kiinnostanut menneestä ajasta.

Kehitysvammaliiton tukipuhelin

Soita Kehitysvammaliiton tukipuhelimeen. Puheluihin vastaavat Kehitysvammaliiton työntekijät.

Puhelimessa voit jutella arjestasi. Voitte miettiä yhdessä vaikkapa sitä, miten löydät vanhasta ajasta kiinnostuneen ystävän.

Puhelin on avoinna arkipäivisin (maanantai-perjantai) kello 12-16.

Voit soittaa mistä päin Suomea tahansa.

Puhelun hinta on normaali matkapuhelinmaksu.

Kehitysvammaliiton tukipuhelimen numero on 09 348 09 348.

Kohtaa mut -puhelin

Soita Kohtaa mut -puhelimeen. Puhelimeen vastaa Tukiliiton työntekijä. Hänelle voit kertoa kuulumisiasi ja pohtia yhdessä arjen asioita.

Voit soittaa puhelimeen arkipäivisin (maanantai-perjantai) kello 15-18.

Kohtaa mut -puhelimen numero on 0400 878 781.

Puhelusta ei peritä lisämaksua.

Puhelin on käytössä 31. toukokuuta 2020 asti.