Videopuhelu

Hei

Mikä on videopuhelu? Ja miten se videopuhelu toimii?
Jos sieltä videopuhelusta jotain kysyy, niin vastaako tämä henkilö oikeesti?

Vastaus:

Hei

Videopuhelu tarkoittaa puhelua, jossa keskustelijat näkevät toisensa. Yleensä videopuheluita soitetaan tietokoneen, matkapuhelimen tai tabletti-tietokoneen kautta. Videopuheluun voi osallistua useita henkilöitä kerralla.

Videopuhelua varten laitteeseen pitää asentaa jokin palvelu, jonka kautta videopuheluita voi soittaa. Näitä ovat esimerkiksi Messenger ja Skype. Myös puhelun vastaanottajalla pitää olla sama palvelu omassa laitteessaan.

Videopuhelua varten laitteessa pitää olla myös mikrofoni, jonka kautta kuuluu ääni. Lisäksi laitteessa pitää olla kamera, jonka kautta videokuva näkyy.

Videopuhelun soittamiseen kannattaa pyytää ensimmäisillä kerroilla apua.