Voidaanko minuta pakkottaa muuttamaan?
Voidaanko mut pakottaa muuttaman asuntolaan? Näin mulle meinataan tehdä syksyllä. Asun Palvelutalosäätiön asunnossa ja mulla on mennyt ihan hyvin siinä omasta mielestäni. Näin tehdään pienellä paikkakunnalla, jossa asun. Tällainen toimiinta suututtaa.
Vastaus:
Onpa ikävä tilanne. Hyvät käytännöt ja lainsäädäntö vaatii, että aina pitää asiakkaan kanssa yhdessä sopia tällaisista asioista. Tiedätkö sinä, miksi sinut pakotetaan muuttamaan?
Sinun kannattaa ottaa yhteyttä omaan työntekijääsi sosiaalitoimistossa. Sovi hänen kanssa tapaaminen. Keskustelkaa hänen kanssa, mitä vaihtoehtoja sinulla on. Yksi vaihtoehto voi olla, että saat omaan asuntoosi lisää apua, jos sitä tarvitset.