Voiko aurinko keitellä?
Aurinko paistelee, mutta voiko aurinko koskaan keitellä?
Vastaus:
Aurinko taitaa aina vain paistaa.
Sanat ovat kyllä mielenkiintoisia, kun niitä oikein alkaa miettiä. Yksi sana voi tarkoittaa monta erilaista asiaa. Niin kuin vaikka tuo sana paistaa. Aurinko paistaa ja uuni paistaa.
Tässä tietokoneella istuessa mietin myös, että koneen hiiri on aika eri juttu kuin lattialla vilistävä hiiri. Samanlaisia esimerkkejä löytyy suomen kielestä vaikka kuinka paljon!