Olet tässä:
 

Pakkoajatus parisuhteesta

Mitä pitää tehdä, kun minulla on pakkoajatus parisuhteesta?

Koko ajan ajattelen sitä ja miltä se tuntuisi. Miten siihen ruvetaan, miten siinä ollaan, mitä siihen kuuluu ja mitä pitää tietää siitä.

Vastaus

Hei

Pakkoajatukset ovat aika yleisiä. Et siis ole ainoa, jolla on pakkoajatuksia.

Pakkoajatukset voivat aiheuttaa paljon ahdistusta. Siksi niihin kannattaa pyytää apua. Pakkoajatuksiin voi saada monenlaista apua.

Mielenterveystalossa on pakko-oireiden omahoito-ohjelma, josta voi saada apua pakkoajatuksiin.

Voit tutustua ohjelmaan yksin tai yhdessä jonkun luotettavan ihmisen kanssa.

Pakko-oireiden omahoito-ohjelma (mielenterveystalo.fi)

Jos pakkoajatukset ovat vaikeita ja aiheuttavat paljon ahdistusta, kannattaa käydä lääkärissä. Pakkoajatuksiin voi saada lääkäriltä monenlaista apua.

Tsemppiä!