Peliriippuvuus
Pelasin eilen 200 eruoa nettikasinolle. Olenko riippuvainen?
Vastaus
Hei
Peliriippuvuus tarkoittaa sitä, että on pakko pelata. Riippuvainen pelaaja ei pysty lopettamaan, vaikka pelaaminen aiheuttaa ongelmia.
Peliriippuvuuteen saa apua.
Jos pelaaminen aiheuttaa sinulle ongelmia, juttele asiasta luotettavan ihmisen kanssa. Tällainen voi olla esimerkiksi perheenjäsen, ohjaaja, opettaja tai terveydenhoitaja.
Voit myös soittaa Peluurin Auttavaan puhelimeen: 0800 100 101.
Peluurin Auttava puhelin on auki arkipäivinä kello 12-18.
Voit soittaa nimettömänä. Soittaminen ei maksa mitään.
Auttavasta puhelimesta saat esimerkiksi tietoa paikkakuntasi tukiryhmistä. Tukiryhmässä saat tukea ihmisiltä, joilla on myös ollut ongelmia rahapelaamisessa.
Lue lisää pelaamisesta ja vinkkejä pelaamisen vähentämiseen: Rahapelaaminen